Rekonštrukcia

 

[foogallery id=”1226″]
 
Ako je možné pomôcť?

prispieť na účet školy: č. účtu: 44 1775 3006
Kód banky: 5600
Názov banky: Prima banka Slovensko, a.s.

IBAN: SK08 5600 0000 0044 1775 3006

Na vašu žiadosť Vám zašleme potvrdenie prípadne zmluvu o dare.

Projekt rekonštrukcie školy

Pozrite si brožúrku o našej rekonštrukcii v pdf.

Súkromná ZŠ bola založená v roku 2002 občianskym združením Eden. Tvorili ho nadšení
učitelia, ktorí mali jasné predstavy o svojej práci. V čase, kedy iní uvažovali o reforme, títo
ľudia ju realizovali. Podmienky však neboli ľahké. Priestor po bývalej materskej škole
stačil iba chvíľu. Deti rýchlo pribúdali. Pomôcky neboli žiadne, stoličky požičané. Zopár
kúskov nábytku nám darovala Nadácia škola dokorán, niečo priniesli priatelia, zamestnanci
a rodičia. Celé roky sme fungovali v nájme, na základných platoch, robili za dvoch ale
s nadšením a víziou. Fungovali sme aj ako vzdelávacie centrum pre učiteľov a rodičov.
Pod jednou strechou sme v roku 2006 vytvorili základné aj umelecké vzdelávanie. Pribudla
Súkromná ZUŠ. Hovorili sme, že máme najlepšie využité štvorcové metre v našom meste.
Postupne sme pre 170 skvelých žiakov vybudovali dobrú komunitnú školu so zaujímavými
výsledkami. Inšpiratívnych pedagógov sme vyhľadávali. Prijímali sme zanietených ľudí
odhodlaných pracovať na sebe a spolupracovať s ľuďmi v komunite.

Dnes je škola naša. Cieľom rekonštrukcie je prispôsobiť prostredie inovatívnym výchovno-
vzdelávacím postupom, prebudovať ju na školu hodnú jej výsledkov.
Súčasný stav časti budovy (budova skolaudovaná v r.1984 ako Materská škola). Od roku
2004 slúži ako škola základná v skromných priestorových podmienkach. Škola je
plnoorganizovaná má: 9 tried, 2 triedy školského klubu a popoludní sú priestory
využívané pre krúžky a základné umelecké vzdelávanie, či príležitostné aktivity v
komunite.

Predná časť budovy je nízka, má len prízemné časti: triedu(5.S), chodby, kuchyňu,
kancelárie(2) a malé triedy(3).

Cieľ:

1. vytvoriť multifunkčné variabilné priestory umožňujúce rýchlu a nenáročnú zmenu
pracovného prostredia

2. zväčšiť priestor pre vzdelávacie účely, kvalitatívne zlepšiť vyučovací proces
otvorený alternatívnym spôsobom vyučovania

Prínos rekonštrukcie a nadstavby bude najmä kvalitatívny:

Nízku prednú časť nadstavíme o jedno podlažie. V novom priestore pribudnú 4 miestnosti:

1 laboratórium na vyučovanie chémie a fyziky (77,56 m²).

Veľká trieda (81,98 m²) s knižnicou pre žiakov súčasného piateho ročníka spojená
posuvnou stenou s menšou triedou. Posuvná stena umožní zväčšiť priestor,
v ktorom tak bude možné realizovať projekty s väčšou skupinou žiakov. Pôjde
o multifunkčný priestor, ktorý umožní absolvovať rôzne aktivity v tej istej
reprezentatívnej miestnosti. Poskytne veľkú rozmanitosť, flexibilitu a variabilitu so
zreteľom na efektivitu. V triede budú aj šatníky žiakov na osobné veci.

Menšia trieda (37,56m²) bude slúžiť na vyučovanie hodín, v ktorých sú triedy
delené na dve skupiny. Príležitostne bude spojená s veľkou triedou odsunutím
spojovacej posuvnej steny.

Malá učebňa (18,45m²) bude slúžiť pre individuálne vyučovanie (napríklad
hudobného odboru ZUŠ, prípadne to bude priestor pre odborných zamestnancov).
Obidve varianty je možné dosiahnuť vhodným kombinovaním rozvrhu
a multifunkčným zariadením.

Priestor pre pedagógov vznikne v terajšej piatackej triede. Pôjde o tradičný
priestor zdieľaný pedagógmi v čase mimo vyučovania, prípadne počas voľných
hodín. Netradičné zariadenie poskytne možnosť diskutovať, uvariť si kávu, či
zorganizovať malý míting.

Informatická miestnosť (77,56m²)bude vo výhľade ďalšieho obdobia
premiestnená. Súčasné vyučovanie informatiky si vyžaduje nové priestorové
riešenie. Trend zastrešený pánom Kalašom (slovenský učiteľ, ktorý pomáha
modernizovať vyučovanie Informatiky v Anglicku a iných krajinách) hovorí viac
o spolupráci žiakov. Dvaja žiaci pracujú pri jednom počítači , trieda má na diskusiu
vytvorený priestor- napríklad koberec uprostred miestnosti. V tomto priestore by
bolo možné pracovať aj s robotmi a 3D tlačou.

Prebudovanie WC v celej budove bude zaradené do druhej časti rekonštrukcie.
V počiatočnej fáze budú vo WC realizované drobné opravy a budú vymaľované, čo
sa dialo aj doteraz.

Celú nadstavbu bude korunovať pultová strecha, ktorá zabráni zatekaniu.

ZDARMA Projektová dokumentácia na stavebné povolenie v štandardnom rozsahu (t.j.
projekt architektúry, statického posúdenia nosných dielcov, elektoinštalácia,
zdravotechnika, sprievodná správa a tepelno-technické posúdenie stavby). Cena zahŕňa
štandardný materiál, práce, transport, výrobnú projektovú dokumentáciu, pultový typ
strešnej konštrukcie tvorený väzníkmi, nezahŕňa komínové teleso, DPH. Podmienkou
montáže je zrealizovaná odizolovaná základová doska (s tepelnou izoláciou a
hydroizoláciou). Touto doskou bude podkladová doska na strope 1. nadzemného podlažia.
Vzhľadom k technológii výstavby montovanej stavby z keramického kompozitu si
vyhradzujeme právo na malé úpravy v konštrukcii, ktoré však nijakým spôsobom
neovplyvnia celkovú architektúru.
PREČO SW KERAMICKÁ STAVBA? Sme Zelenou školu, environmentálne cítenie
vštepujeme už deťom na prvom stupni. Zaujali nás nasledujúce údaje:

"…unikátny stavebný materiál a jeho nadčasové spracovanie i využitie.
Ekologický, nízkoenergetický dom je to, o čom sníva každý z nás."

Ide o inteligentný systém progresívnych, ľahkých celokeramických stavieb z
prefabrikátov, vyrábaných výlučne z ekologických prírodných surovín a za
bezkonkurenčné obstarávacie a prevádzkové náklady. Použitá technológia je už čiastočne
známa v krajinách západnej Európy (Nemecko, Rakúsko), kde dosahuje výborný ohlas u
zákazníkov a dostala sa do popredia vo výstavbe rodinných domov, ale aj pri
nízkopodlažných domoch bytových, administratívnych, či sociálnych. Ľahké keramické
konštrukcie
sa vyrábajú ako celostenové, podľa požiadaviek projektantov a klientov. V
stenách sú už zabudované všetky inštalácie a samotné povrchové úpravy interiéru sú
prakticky možné realizovať už len stierkou či náterom. Výhodou tohto systému je jeho
ekologický charakter, pretože konštrukcie sú vyrábané výlučne z prírodných materiálov.
Ďalšou z troch rozhodujúcich výhod je, že domy sú energetické, teda tepelne
najúspornejšie, pretože využívajú patentované materiály. V neposlednom rade je
inteligentný systém vysoko ekonomický, na trhu ponúkajú nielen bezkonkurenčnú cenu
ale i najrýchlejšiu realizáciu (www.ceramichouses.sk)
Použitý materiál a technológia výstavby zabezpečuje prirodzenú tepelnú pohodu a
príjemnú vnútornú klímu pri každom zvolenom projekte. V prípade záujmu o inštaláciu
elektronických a energetických zariadení dodajú predprípravu už pri holostavbe domu.

Prílohy:
1. Fyzikálno-chemické laboratórium
2. Školský vzdelávací program Krok za krokom v kocke

Dobrá škola Vás potrebuje.
„Očakávania bez podpory sú holá katastrofa, podobne ako podpora bez vysokých
očakávaní.“

Nie je dôležité, či máte v našej škole deti, alebo nemáte. Dobrá škola je darom pre celú
spoločnosť.

Ako je možné pomôcť?

1. prispieť na transparentný účet (bude funkčný od 12.02.2020)
2. poukázať škole (na zriaďovateľa školy- OZ Eden) 2% z dane právnickej osoby
3. poukázať škole (na zriaďovateľa školy- OZ Eden) 2% z dane fyzickej osoby
4. poukázať škole (na zriaďovateľa školy- OZ Eden) 2% z dane zamestnanej osoby,
ktorá požiadala zamestnávateľa o vykonanie ročného zúčtovania zaplatených
preddavkov na daň z príjmov
5. poukázať škole (na zriaďovateľa školy- OZ Eden) 3% z dane, ak ste pracovali
v minulom roku najmenej 40 hodín ako dobrovoľník a máte o tom potvrdenie
(môže to byť aj od viacerých organizácií)
6. poskytnúť materiál, prípadne dokončovacie práce pri rekonštrukcii
7. financovať niektorý zo samostatných projektov (laboratórium, počítačová
miestnosť, rekonštrukcia WC, …)
8. prípadne vytvoriť ďalšie menšie výskumné projekty ako rekuperačné systémy,
fotovoltaika…, ktoré by prospeli rekonštrukcii)
9. podporiť a zdieľať výzvu na sociálnych sieťach (videoreportáž)

Výzva v prospech rekonštrukcie školy:
• Máme sen- slobodnú školu plnú šťastných detí učiacich sa v súlade s prírodou v
dôstojných priestoroch. Milujeme učenie, túžime objavovať a tvoriť.
• Sme Zelenou školou a niekoľko rokov sa už staráme o environmentálne podhubie.
Naši mladí reportéri niekoľkokrát získali celosvetové prvenstvo. Naši šachisti
pôsobia na celoslovenských, európskych aj svetových súťažiach. Darí sa nám
zasiať cit, rozvíjať charakter, myslieť na budúcnosť, na tých, čo prídu po nás.
• Budeme radi, ak podporíte naše snahy zrekonštruovať budovu a vytvoriť priestor
pre ekologické aktivity.
• Ponúkame priestory, v ktorých môžete cvičiť, robiť wokshopy. Ak máte radi
umenie, pozveme vás na divadlo, na koncert, alebo vám naše deti namaľujú obraz.

V Novej Dubnici 30.01.2020
PaedDr. Jana Kramárová
riaditeľka školy

Príloha č .1

Fyzikálno-chemické laboratórium: Celková predpokladaná cena: 80 000e

Cieľom zriadenia fyzikálno-chemického laboratória je snaha poskytnúť žiakom školy
vedátorský priestor, kde môžu skúmať, bádať, premýšľať.
Nové  laboratórium bude výnimočné v tom, že ponúkne variabilitu. Vytvorí možnosť
pracovať pri pokusoch individuálne alebo v skupinách, pričom výučba môže byť prepojená
s informačno-komunikačnými technológiami.
Práca v laboratóriu bude vynikajúcou príležitosťou na kvalitné zážitkové vyučovanie. Žiaci
budú môcť prostredníctvom praktickej skúsenosti lepšie a hlavne jednoduchšie pochopiť
teoretické poznatky z fyziky a chémie.

Možná podoba laboratória: inšpirácia z Fínska

Pri tejto variante usporiadania žiaci môžu pracovať v skupinách pri stoloch v strede
miestnosti (stoly je možné premiestniť a žiakov preskupiť podľa cieľa vyučovacej hodiny
alebo zamerania projektu) Pracovné stoly na prácu v stoji sú po obvode a budú stabilné
(bude tam zavedená voda).
Skrinky s materiálom, skriňou na chemikálie a stolárskou hoblicou budú tiež rozmiestnené
po obvode. Toto usporiadanie umožňuje vysokú variabilitu a vyučovanie predmetov :
Fyzika , Chémia, Technika a realizovanie rôznych projektových ekologických aktivít ,
krúžkovú činnosť, prácu nielen s deťmi, ale aj s dospelými…Priestor budeme využívať aj
na popularizačné aktivity vedy v rámci komunity. Už v súčasnosti zastrešujeme takéto
aktivity v spolupráci s klubom AMAVET, len nemáme na to vyhovujúci priestor.
Najnovším trendom kvalitného vzdelávania je organizovanie vedeckých kaviarní (čajovní),
kde plánujeme prizývať odborníkov z praxe. Priestor bude pre tento účel excelentný.

Príloha č.2:

Školský vzdelávací program Krok za krokom v kocke

viac na www.szsndca.edupage.org:

Sme plno-organizovanou Súkromnou základnou školou, ktorá vzdeláva deti podľa
medzinárodného programu Krok za krokom od r.2002. Usilujeme sa o spoločenstvo
malých aj veľkých, ktorí sú radi spolu. Chceme hľadať a šíriť dobro, často hovoríme
deťom, čo robia dobre. Sme otvorenou školou spolupracujúcou s odborníkmi, najmä s
rodičmi detí. Uprednostňujeme individuálny prístup, objavovanie a tvorbu . V škole máme
170 žiakov a 20 učiteľov. Program vytvára bezpečnú klímu, nabáda dieťa pracovať na
najlepší osobný výkon. Podporuje nielen intelektuálny vývin, ale aj emocionalitu,
tvorivosť, estetické cítenie a rozvíja potrebné kompetencie. Každá trieda je rozdelená na
centrá učenia. V komunikačnom centre s kobercom sa ráno deti vítajú, plánujú
každodennú činnosť, prípadne riešia problémy alebo robia rôzne kruhové hry, či čítajú zo
svojich denníkov. Niekedy privítajú rodiča, ktorý pôsobí v ten deň ako asistent alebo ako
pozorovateľ. Ďalším centrom je knižnica, prípadne literárno-dramatické centrum ,
matematické, zberové, prírodovedné… V matematike uplatňujeme Hejného princíp
objavovania. Súčasťou nášho Školského vzdelávacieho programu je aj medzinárodný
environmentálny program Zelená škola, vyučovanie Šachu, Mediálnej výchovy,
Regionálnej výchovy, predmetu na zabezpečenie participácie žiakov na vyučovaní a
komunikácie s názvom Sústreďte sa s(n)ami a množstvo krúžkov a netradičných
spoločných aktivít a tradícií, ktoré vytvárajú "ducha školy" ako: ranné stretnutia, písanie
denníkov, putovný maskot, autorské kreslo, čítanie otcov , rozprávková školička, malá
maturita, tekvičkovo, týždeň vedy, raňajky pre učiteľov, … Žiaci si môžu vybrať z
voliteľných predmetov ako: Hobby, Labák, Mladý novinár, Život s peniazmi,
Biologický krúžok, Zdravý životný štýl, Debatný klub, Anglické divadlo
… V škole
funguje parlament a kolégium žiakov. Spolupracujeme s viacerými organizáciami ako sú:
Centrum environmentálnych aktivít(Cea), Živica, Baranček, DTI, Daphné, Človek v
ohrození, mestský úrad… Zapájame sa do viacerých projektov (viac v školských projektoch
na našej webovej stránke: www.szsndca.edupage.org), snažíme sa o spoluprácu učiteľov
naprieč učebnými osnovami. Najviac nás však teší, že naši žiaci sú slušní a tvoriví, že naši
učitelia sú inšpiratívni a vedia spolupracovať a naši rodičia nás podporujú.

Sen a skutočnosť

Chceli sme mať školu, do ktorej bude radosť chodiť. Takú- pre všetkých. Podarilo sa. Dva roky sme sídlili v Trenčianskej Teplej a 15 rokov v nájme mesta Nová Dubnica v bývalej materskej škole. Budovu sme nepotrebovali vlastniť. Chceli sme ju však opraviť. Napísali sme europrojekt na jej obnovu. Zabezpečili sme všetko.  Chýbal len súhlas zastupiteľstva, aby nás 5 rokov nevypovedal z priestorov. Ten sme nezískali. Nevzdali sme sa. Vybudovali sme poctivú dobrú školu.

30.10. nám poslanci odsúhlasili odpredaj budovy za 156 620 €. Začala sa náročná etapa. Počas nej vytvoríme účelný efektívny priestor. Nutne potrebujeme opraviť strechy, prerobiť toalety, dobudovať chýbajúcu triedu a odbornú učebňu. Práca bude náročná z viacerých dôvodov:

– prestavovať bude možné len počas prázdnin

– v tesnej blízkosti školy bude mesto stavať nový pavilón Domu seniorov

– bude treba zároveň financovať úpravy a splácať úver

Sme učitelia. Naďalej chceme odvádzať kvalitnú pedagogickú prácu. Ak nám akokoľvek môžete pomôcť, dajte nám o tom vedieť. Plánujeme vytvoriť podporný tím a transparentný účet. Pozývame Vás v januári na ŽUR (žiaci, učitelia, rodičia), kde otvoríme diskusiu na danú tému.  Náročné operácie zvládneme, len ak spojíme sily. Zázraky na počkanie a nemožné do 3 dní.

 

Deti, budeme radi, ak nakreslíte, akoby ste chceli, aby vyzerala naša škola.