Priestor po bývalej materskej škole stačil iba chvíľu. Deti rýchlo pribúdali. Pomôcky neboli žiadne, stoličky požičané. Zopár kúskov nábytku nám darovala Nadácia škola dokorán, niečo priniesli priatelia, zamestnanci a rodičia. Celé roky sme fungovali v nájme, na základných platoch, robili za dvoch ale s nadšením a víziou. Fungovali sme aj ako vzdelávacie centrum pre učiteľov a rodičov. Pod jednou strechou sme v roku 2006 vytvorili základné aj umelecké vzdelávanie. Pribudla Súkromná ZUŠ. Hovorili sme, že máme najlepšie využité štvorcové metre v našom meste.
Postupne sme pre 170 skvelých žiakov vybudovali dobrú komunitnú školu so zaujímavými výsledkami. Inšpiratívnych pedagógov sme vyhľadávali. Prijímali sme zanietených ľudí odhodlaných pracovať na sebe a spolupracovať s ľuďmi v komunite.
Cieľom rekonštrukcie je prispôsobiť prostredie inovatívnym výchovno-vzdelávacím postupom, prebudovať ju na školu hodnú jej výsledkov. Súčasný stav časti budovy (budova skolaudovaná v r.1984 ako Materská škola).
Od roku 2004 slúži ako škola základná v skromných priestorových podmienkach. Škola je plnoorganizovaná má: 9 tried, 2 triedy školského klubu a popoludní sú priestory využívané pre krúžky a základné umelecké vzdelávanie, či príležitostné aktivity v komunite. Predná časť budovy je nízka, má len prízemné časti: triedu(5.S), chodby, kuchyňu, kancelárie(2) a malé triedy(3).
– 1 laboratórium na vyučovanie chémie a fyziky (77,56 m²).
– Veľká trieda (81,98 m²) s knižnicou pre žiakov súčasného piateho ročníka spojená posuvnou stenou s menšou triedou. Posuvná stena umožní zväčšiť priestor, v ktorom tak bude možné realizovať projekty s väčšou skupinou žiakov. Pôjde o multifunkčný priestor, ktorý umožní absolvovať rôzne aktivity v tej istej reprezentatívnej miestnosti. Poskytne veľkú rozmanitosť, flexibilitu a variabilitu so zreteľom na efektivitu. V triede budú aj šatníky žiakov na osobné veci.
– Menšia trieda (37,56m²) bude slúžiť na vyučovanie hodín, v ktorých sú triedy delené na dve skupiny. Príležitostne bude spojená s veľkou triedou odsunutím spojovacej posuvnej steny.
– Malá učebňa (18,45m²) bude slúžiť pre individuálne vyučovanie (napríklad hudobného odboru ZUŠ, prípadne to bude priestor pre odborných zamestnancov). Obidve varianty je možné dosiahnuť vhodným kombinovaním rozvrhu a multifunkčným zariadením.
– Priestor pre pedagógov vznikne v terajšej piatackej triede. Pôjde o tradičný priestor zdieľaný pedagógmi v čase mimo vyučovania, prípadne počas voľných hodín. Netradičné zariadenie poskytne možnosť diskutovať, uvariť si kávu, či zorganizovať malý míting.
– Informatická miestnosť (77,56m²)bude vo výhľade ďalšieho obdobia premiestnená. Súčasné vyučovanie informatiky si vyžaduje nové priestorové riešenie. Trend zastrešený pánom Kalašom (slovenský učiteľ, ktorý pomáha modernizovať vyučovanie Informatiky v Anglicku a iných krajinách) hovorí viac o spolupráci žiakov. Dvaja žiaci pracujú pri jednom počítači , trieda má na diskusiu vytvorený priestor- napríklad koberec uprostred miestnosti. V tomto priestore by bolo možné pracovať aj s robotmi a 3D tlačou.
– Prebudovanie WC v celej budove bude zaradené do druhej časti rekonštrukcie. V počiatočnej fáze budú vo WC realizované drobné opravy a budú vymaľované, čo sa dialo aj doteraz.
Celú nadstavbu bude korunovať pultová strecha, ktorá zabráni zatekaniu.
IBAN: SK08 5600 0000 0044 1775 3006
Na vašu žiadosť Vám zašleme potvrdenie prípadne zmluvu o dare.
Projektová dokumentácia na stavebné povolenie v štandardnom rozsahu (t.j. projekt architektúry, statického posúdenia nosných dielcov, elektoinštalácia, zdravotechnika, sprievodná správa a tepelno-technické posúdenie stavby). Cena zahŕňa štandardný materiál, práce, transport, výrobnú projektovú dokumentáciu, pultový typ
strešnej konštrukcie tvorený väzníkmi, nezahŕňa komínové teleso, DPH. Podmienkou montáže je zrealizovaná odizolovaná základová doska (s tepelnou izoláciou a hydroizoláciou). Touto doskou bude podkladová doska na strope 1. nadzemného podlažia. Vzhľadom k technológii výstavby montovanej stavby z keramického kompozitu si vyhradzujeme právo na malé úpravy v konštrukcii, ktoré však nijakým spôsobom neovplyvnia celkovú architektúru.
PREČO SW KERAMICKÁ STAVBA? Sme Zelenou školu, environmentálne cítenie vštepujeme už deťom na prvom stupni. Zaujali nás nasledujúce údaje:
"…unikátny stavebný materiál a jeho nadčasové spracovanie i využitie. Ekologický, nízkoenergetický dom je to, o čom sníva každý z nás."
Ide o inteligentný systém progresívnych, ľahkých celokeramických stavieb z prefabrikátov, vyrábaných výlučne z ekologických prírodných surovín a za bezkonkurenčné obstarávacie a prevádzkové náklady. Použitá technológia je už čiastočne známa v krajinách západnej Európy (Nemecko, Rakúsko), kde dosahuje výborný ohlas u zákazníkov a dostala sa do popredia vo výstavbe rodinných domov, ale aj pri nízkopodlažných domoch bytových, administratívnych, či sociálnych. Ľahké keramické konštrukcie sa vyrábajú ako celostenové, podľa požiadaviek projektantov a klientov. V stenách sú už zabudované všetky inštalácie a samotné povrchové úpravy interiéru sú prakticky možné realizovať už len stierkou či náterom. Výhodou tohto systému je jeho ekologický charakter, pretože konštrukcie sú vyrábané výlučne z prírodných materiálov. Ďalšou z troch rozhodujúcich výhod je, že domy sú energetické, teda tepelne najúspornejšie, pretože využívajú patentované materiály. V neposlednom rade je inteligentný systém vysoko ekonomický, na trhu ponúkajú nielen bezkonkurenčnú cenu ale i najrýchlejšiu realizáciu (www.ceramichouses.sk)
Použitý materiál a technológia výstavby zabezpečuje prirodzenú tepelnú pohodu a príjemnú vnútornú klímu pri každom zvolenom projekte. V prípade záujmu o inštaláciu elektronických a energetických zariadení dodajú predprípravu už pri holostavbe domu.
Prílohy:
1. Fyzikálno-chemické laboratórium
2. Školský vzdelávací program Krok za krokom v kocke
Dobrá škola Vás potrebuje. „Očakávania bez podpory sú holá katastrofa, podobne ako podpora bez vysokých očakávaní.“ Nie je dôležité, či máte v našej škole deti, alebo nemáte. Dobrá škola je darom pre celú spoločnosť.
• Máme sen- slobodnú školu plnú šťastných detí učiacich sa v súlade s prírodou v dôstojných priestoroch. Milujeme učenie, túžime objavovať a tvoriť.
• Sme Zelenou školou a niekoľko rokov sa už staráme o environmentálne podhubie. Naši mladí reportéri niekoľkokrát získali celosvetové prvenstvo. Naši šachisti pôsobia na celoslovenských, európskych aj svetových súťažiach. Darí sa nám zasiať cit, rozvíjať charakter, myslieť na budúcnosť, na tých, čo prídu po nás.
• Budeme radi, ak podporíte naše snahy zrekonštruovať budovu a vytvoriť priestor pre ekologické aktivity.
• Ponúkame priestory, v ktorých môžete cvičiť, robiť wokshopy. Ak máte radi umenie, pozveme vás na divadlo, na koncert, alebo vám naše deti namaľujú obraz.
V Novej Dubnici 30.1.2020
PaedDr. Jana Kramárová
riaditeľka školy
Cieľom zriadenia fyzikálno-chemického laboratória je snaha poskytnúť žiakom školy vedátorský priestor, kde môžu skúmať, bádať, premýšľať.
Nové laboratórium bude výnimočné v tom, že ponúkne variabilitu. Vytvorí možnosť pracovať pri pokusoch individuálne alebo v skupinách, pričom výučba môže byť prepojená s informačno-komunikačnými technológiami.
Práca v laboratóriu bude vynikajúcou príležitosťou na kvalitné zážitkové vyučovanie. Žiaci budú môcť prostredníctvom praktickej skúsenosti lepšie a hlavne jednoduchšie pochopiť teoretické poznatky z fyziky a chémie.
Pri tejto variante usporiadania žiaci môžu pracovať v skupinách pri stoloch v strede miestnosti (stoly je možné premiestniť a žiakov preskupiť podľa cieľa vyučovacej hodiny alebo zamerania projektu) Pracovné stoly na prácu v stoji sú po obvode a budú stabilné (bude tam zavedená voda). Skrinky s materiálom, skriňou na chemikálie a stolárskou hoblicou budú tiež rozmiestnené po obvode. Toto usporiadanie umožňuje vysokú variabilitu a vyučovanie predmetov : Fyzika , Chémia, Technika a realizovanie rôznych projektových ekologických aktivít, krúžkovú činnosť, prácu nielen s deťmi, ale aj s dospelými…Priestor budeme využívať aj na popularizačné aktivity vedy v rámci komunity. Už v súčasnosti zastrešujeme takéto aktivity v spolupráci s klubom AMAVET, len nemáme na to vyhovujúci priestor.
Najnovším trendom kvalitného vzdelávania je organizovanie vedeckých kaviarní (čajovní), kde plánujeme prizývať odborníkov z praxe. Priestor bude pre tento účel excelentný.
viac na www.szsndca.edupage.org:
Sme plno-organizovanou Súkromnou základnou školou, ktorá vzdeláva deti podľa medzinárodného programu Krok za krokom od r.2002. Usilujeme sa o spoločenstvo malých aj veľkých, ktorí sú radi spolu. Chceme hľadať a šíriť dobro, často hovoríme deťom, čo robia dobre. Sme otvorenou školou spolupracujúcou s odborníkmi, najmä s rodičmi detí. Uprednostňujeme individuálny prístup, objavovanie a tvorbu. V škole máme 170 žiakov a 20 učiteľov. Program vytvára bezpečnú klímu, nabáda dieťa pracovať na najlepší osobný výkon. Podporuje nielen intelektuálny vývin, ale aj emocionalitu, tvorivosť, estetické cítenie a rozvíja potrebné kompetencie. Každá trieda je rozdelená na centrá učenia. V komunikačnom centre s kobercom sa ráno deti vítajú, plánujú každodennú činnosť, prípadne riešia problémy alebo robia rôzne kruhové hry, či čítajú zo svojich denníkov. Niekedy privítajú rodiča, ktorý pôsobí v ten deň ako asistent alebo ako pozorovateľ. Ďalším centrom je knižnica, prípadne literárno-dramatické centrum , matematické, zberové, prírodovedné… V matematike uplatňujeme Hejného princíp objavovania. Súčasťou nášho Školského vzdelávacieho programu je aj medzinárodný environmentálny program Zelená škola, vyučovanie Šachu, Mediálnej výchovy, Regionálnej výchovy, predmetu na zabezpečenie participácie žiakov na vyučovaní a komunikácie s názvom Sústreďte sa s(n)ami a množstvo krúžkov a netradičných spoločných aktivít a tradícií, ktoré vytvárajú "ducha školy" ako: ranné stretnutia, písanie denníkov, putovný maskot, autorské kreslo, čítanie otcov , rozprávková školička, malá maturita, tekvičkovo, týždeň vedy, raňajky pre učiteľov, … Žiaci si môžu vybrať z voliteľných predmetov ako: Hobby, Labák, Mladý novinár, Život s peniazmi, Biologický krúžok, Zdravý životný štýl, Debatný klub, Anglické divadlo… V škole funguje parlament a kolégium žiakov. Spolupracujeme s viacerými organizáciami ako sú: Centrum environmentálnych aktivít(Cea), Živica, Baranček, DTI, Daphné, Človek v ohrození, mestský úrad… Zapájame sa do viacerých projektov (viac v školských projektoch na našej webovej stránke: www.szsndca.edupage.org), snažíme sa o spoluprácu učiteľov naprieč učebnými osnovami. Najviac nás však teší, že naši žiaci sú slušní a tvoriví, že naši učitelia sú inšpiratívni a vedia spolupracovať a naši rodičia nás podporujú.
Chceli sme mať školu, do ktorej bude radosť chodiť. Takú- pre všetkých. Podarilo sa. Dva roky sme sídlili v Trenčianskej Teplej a 15 rokov v nájme mesta Nová Dubnica v bývalej materskej škole. Budovu sme nepotrebovali vlastniť. Chceli sme ju však opraviť. Napísali sme europrojekt na jej obnovu. Zabezpečili sme všetko. Chýbal len súhlas zastupiteľstva, aby nás 5 rokov nevypovedal z priestorov. Ten sme nezískali. Nevzdali sme sa. Vybudovali sme poctivú dobrú školu.
30.10. nám poslanci odsúhlasili odpredaj budovy za 156 620 €. Začala sa náročná etapa. Počas nej vytvoríme účelný efektívny priestor. Nutne potrebujeme opraviť strechy, prerobiť toalety, dobudovať chýbajúcu triedu a odbornú učebňu. Práca bude náročná z viacerých dôvodov:
– prestavovať bude možné len počas prázdnin
– v tesnej blízkosti školy bude mesto stavať nový pavilón Domu seniorov
– bude treba zároveň financovať úpravy a splácať úver
Sme učitelia. Naďalej chceme odvádzať kvalitnú pedagogickú prácu. Ak nám akokoľvek môžete pomôcť, dajte nám o tom vedieť. Plánujeme vytvoriť podporný tím a transparentný účet. Pozývame Vás v januári na ŽUR (žiaci, učitelia, rodičia), kde otvoríme diskusiu na danú tému. Náročné operácie zvládneme, len ak spojíme sily. Zázraky na počkanie a nemožné do 3 dní.
AI Website Generator